Reklama firmy w internecie - metody reklamy i promocji

Internet to obecnie podstawowe narzędzie, dzięki któremu każdy biznes ma szansę powodzenia. Wystarczy dobry pomysł na biznes, odpowiednie przedstawienie produktu czy usługi w inrernecie i już. Wydaje się być bardzo proste, i tak jest pod warunkiem, że posiadasz odpowiednią wiedzę na temat internetu, zasad jakie w nim obowiązują i potrafisz skutecznie korzystać z narzędzi jakie oferuje np. google czy Facebook.Teraz sprawa się nieco komplikuje, ale nie poddawaj się bo warto. Możesz poświęcić swój cenny czas na naukę tego wszystkiego lub zaufać profesjonalistom od marketingu internetowego. Osobiście wybieram to drugie, oczywiście kierując się zasadą „ufaj ale kontroluj”. Ty skup się przede wszystkim na produkcie, dopracuj go maksymalnie jak się da, aby klient był zadowolony z zakupu i z chęcią polecał cię innym.

Obecnie w przypadku większości klientów mamy do czynienia ze świadomym kupowaniem. Najlepszym i sprawdzonym do tego narzędziem jest internet, odpowiednie przedstawienie produktu poparte dobrymi opiniami klientów to już większa część sukcesu.

Jeszcze dość często spotykam się z opinią, że ktoś nie potrzebuje strony internetowej bo jego największy konkurent jej nie ma lub ma starą i brzydką, a nadal się rozwija i sprzedaje bo najważniejsze jest aby klienci sobie nawzajem polecali wykonawcę czy produkt. Całkowicie się z tym w tym momencie, którym jesteśmy mogę zgodzić, tylko że jest kilka „ale” , a mianowicie jak sam zauważasz, Twoja firma jest mniejsza i od niedawna na rynku, może i masz dobry produkt tylko, że nikt oprócz ciebie o tym nie wie. Zapewne ta firma konkurencyjna zaczęła swoją działalność jeszcze w czasach, kiedy internet nie był aż tak popularnym narzędziem. Bardzo prawdopodobne jest również, że sami klienci zbudowali jej markę w internecie, ale niestety Twoja firma nie może sobie na to pozwolić.

Reklama internetowa
Reklama firm w internecie

"Najważniejsza jest informacja, czyli odpowiedni przekaz w internecie. Główną zasadą obowiązującą w reklamie internetowej jest to, żeby umieć posługiwać się chociażby darmowymi narzędziami oferowanymi przez Google, takimi jak Google Analytics czy konto Google AdWords, aby mieć ciągły nadzór i umiejętnie kierować ruch na Twoją ofertę.

Odpowiedni przekaz, a inaczej mówiąc dobre planowanie działań marketingowych w internecie to obecnie najlepsza droga do sukcesu. Istnieje wiele możliwości, ale podstawowymi jest odpowiednio wykonana strona internetowa, na początek reklama płatna Google AdWords oraz media społecznościowe – osobiście uważam, że Facebook jest doskonałym narzędziem informacyjnym, który ciągle się rozwija i daje coraz to nowsze możliwości dotarcia do klienta, dyskretni budując markę Twojej firmy. Facebook daje Ci bardzo ważną możliwość skierowania swojej informacji do określonej grupy odbiorców.

Dlaczego piszę „odpowiednia strona internetowa”? Ponieważ strona stronie nie jest równa. Aby strona spełniała swoje zadanie i zwrócił Ci w niedługim czasie koszt jej wykonania, musi być odpowiednio zaprojektowana pod każdym względem. W pierwszej kolejności musi się wyświetlać w wynikach wyszukiwania np. Google, następnie musi zachęcać do kliknięcia właśnie w jej adres, a nie konkurencji. Czyli prócz samej strony należy ją również odpowiednio zoptymalizować pod względem treści, i w tym momencie Twój produkt jest na początku drogi zwanej sukcesem w biznesie. Na pewno przydatnym narzędziem jest płatna reklama w Google AdWords. Zapewne często się spotykasz z opinią, że jest to drogie narzędzie; nie koniecznie musi tak być. Dobrze przygotowana kampania reklamowa w Google AdWords nie musi kosztować fortuny, tym bardziej, że proponuję tego narzędzia używać jedynie na początku, bądź w momencie gdy wdrażasz nowe rozwiązana czy całkiem nowy produkt chcesz wprowadzić na rynek. Oczywiście nie musisz rezygnować z AdWords, jeżeli posiadasz środki na ten cel to jak najbardziej możesz przez cały czas wykorzystywać to narzędzie. Nie zaprzestawaj jednak wykorzystywania pozostałych możliwości i kanałów dobrej reklamy, ogłoszenia, różnego rodzaju wpisy na portalach tematycznych z pewnością przyczynią się do poprawienia pozycji Twojej strony firmowej w wyszukiwanych organicznych.

Ocena redaktora

9Ogólnie9Temat8Przekaz8Informacja9Przydatność

Napisz komentarz