Rozwój technologii oraz zmiana przyzwyczajeń ludzi sprawia, że każdego roku odnotowuje się wzrost sprzedaży internetowej. Jest to jeden z nielicznych kanałów sprzedaży detalicznej, który każdego roku przynosi stały wzrost.
„Świat biegnie do przodu”. To co było jeszcze kilkanaście lat temu nie do pomyślenia teraz staje się naszą codziennością. Nie inaczej dzieje się w przypadku zakupów. Szybko rozwijające się technologie mają ogromny wpływ na wiele dziedzin naszego życia, a Internet stał się stałą częścią naszej codzienności.
Od wielu lat nieustannie rośnie liczba osób dokonujących zakupy online. Wzrasta również ilość oraz wartość tych zakupów. Na koniec 2016 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wynosiła 35 mld złotych. Według raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, 47% Polaków korzystających z Internetu robi zakupy polskich e-sklepach, a 10 % w e-sklepach zagranicznych.
Szacuje się, że wartość sprzedaży internetowej w Polsce wyniesie w 2017 roku o 8 do 10 mld złotych więcej niż w poprzednim roku. Aby nadążyć za zmianami, tradycyjne sklepy oferują swoim klientom możliwość nabywania produktów za pośrednictwem Internetu. Ze względu na dużą konkurencję, często sprzedają na atrakcyjniejszych warunkach niż w placówkach stacjonarnych. Coraz więcej firm decyduje się sprzedawać jedynie poprzez kanał internetowy.
Zgodnie z deklaracjami Polaków, do robienia zakupów online zachęca ich przede wszystkim możliwość dokonania zakupu o dowolnej porze dnia (84%), brak konieczności wychodzenia z domu (79%) oraz niższe ceny w Internecie niż w stacjonarnych sklepach (75%).
Dzięki coraz większej świadomości internetu i zwiększającym się umiejętnościom ludzi, nie tylko młodych, ta forma handlu detalicznego „skazana” jest na sukces. Kupując towary i usługi w inernecie mamy większe możliwości wyboru najbardziej konkurencyjnej oferty. Możemy zapoznać się z ofertami kilku sprzedawców, a to dzięki temu że większość firm już przeniosła się do internetu i mamy w czym wybierać. Dodatkowym atutem kupowania w internecie jest fakt, że zawsze zdążysz zrobić zakupy i to nie tylko przemysłowe, ale już nawet spożywcze. Wiele sklepów spożywczych, sieci handlowych detalicznych uruchomiło również sprzedaż internetową. Kupując w internecie z pewnością oszczędzasz czas i pieniądze, masz ciągłą świadomość tego ile w każdej chwili musisz zapłacić za zakupy, dzięki ciągłemu dostępowi do wartości koszyka.
Zalety kupowania w sieci można by wymieniać w nieskończoność. Niewątpliwie sprzedawanie w internecie tworzy szerokie spektrum konkurencyjności, zmniejszają się koszty utrzymania pracowników- kasjerów, nie trzeba posiadać dużych powierzchni handlowych aby wyeksponować towary, a bez tego w tradycyjnym handlu mało, a nawet bardzo możliwe, że nic nie zarobimy. To tylko niektóre z zalet sprzedaży w internecie i nic dziwnego, że ta forma handlu jest coraz popularniejsza.